Permalänk
Medlem

Idag fick jag äntligen ut armen ur röva och bryggde igen. Vet inte varför jag har haft svårt att komma till skott, men idag tvingade jag nig själv. Det blev en variant på Stigbergets NEIPA.

OG 1.068
80 % pilsnermalt
10 % torrified wheat
10 % havregryn

80°C whirlpool i 30 min.
20g mosaic
20g citra
20g simcoe
20g nelson sauvin

120 ppm Ca. 1:3 till kloriders fördel mot sulfater. Tillsatte även magnesiumsulfat för att få Mg till 10 ppm. Enligt Palmer är det viktigt.

Mäskning. Lite lurigt med så mycket havregryn, därför kör jag i risskal.

Pre-boil låg OG hyfsat.

En salig blandning av sädesslag.

Jag kylde ner till 80°C, sedan kastade jag i humlen utan påse eller liknande. Lyckligtvis satte inte något filter eller någon pump igen.

Här ser man mängden humle till 10 L NEIPA. En del är dock kryo vilket motsvarar dubbel mängd humle.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Jag nådde slutligen 1.065. Om allt går som planerat borde den landa på 6,5 % vilket är precis där jag vill ha min NEIPA, fortsättning följer.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

Idag fick jag äntligen ut armen ur röva och bryggde igen. Vet inte varför jag har haft svårt att komma till skott, men idag tvingade jag nig själv. Det blev en variant på Stigbergets NEIPA.

OG 1.068
80 % pilsnermalt
10 % torrified wheat
10 % havregryn

80°C whirlpool i 30 min.
20g mosaic
20g citra
20g simcoe
20g nelson sauvin

120 ppm Ca. 1:3 till kloriders fördel mot sulfater. Tillsatte även magnesiumsulfat för att få Mg till 10 ppm. Enligt Palmer är det viktigt.
<Uppladdad bildlänk>
Mäskning. Lite lurigt med så mycket havregryn, därför kör jag i risskal.
<Uppladdad bildlänk>
Pre-boil låg OG hyfsat.
<Uppladdad bildlänk>
En salig blandning av sädesslag.
<Uppladdad bildlänk>
Jag kylde ner till 80°C, sedan kastade jag i humlen utan påse eller liknande. Lyckligtvis satte inte något filter eller någon pump igen.
<Uppladdad bildlänk>
Här ser man mängden humle till 10 L NEIPA. En del är dock kryo vilket motsvarar dubbel mängd humle.

Havregryn blir lite kladdigt men det kan som du skriver avhjälpas med risskal. Jag brukar använda havremalt istf gryn. Tycker det blir bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

Havregryn blir lite kladdigt men det kan som du skriver avhjälpas med risskal. Jag brukar använda havremalt istf gryn. Tycker det blir bättre.

Jag gillar faktiskt smaken bättre i havregryn. Det blir som en sötare renare smak. Men det är ju ett helvete att mäska. Nästa öl blir en Helles. Enkelt och rent. Beställde faktiskt en CIP till mitt bryggverk idag. Får se hur pass mycket enklare städningen blir nu. Det jävligaste att städa för mig är nog ändå maltkorgen med alla filter (3 st).

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

<Uppladdad bildlänk>
Jag nådde slutligen 1.065. Om allt går som planerat borde den landa på 6,5 % vilket är precis där jag vill ha min NEIPA, fortsättning följer.

Glömde skriva att jag liksom stigberget nu jäser min NEIPA med S-04.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

S-04 är verkligen ett monster. Nu hoppas jag dock att den lugnar ner sig. Oklart om det beror på mer magnesium i mitt vatten. Kastade även i 8 g torrhumle/L (har läst att det är då vätskan mättas med humleolja) . Tror denna kan bli riktigt smaskig.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Nu verkar den ha planat ut. Blev ju väldigt nära mitt önskade värde. Jag kommer låta jästen rensa upp och flocka innan jag trycker över ölen till mitt fat. Gissar att jag kan trycka över den på fredag.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Hur mäter ni OG kontinuerligt i jäskärlet? Bryggde för några är sen och då började det komma en del lösningar men antar att det har hänt en del på den fronten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Hur mäter ni OG kontinuerligt i jäskärlet? Bryggde för några är sen och då började det komma en del lösningar men antar att det har hänt en del på den fronten.

Jag har en Rapt Pill. Det är en liten flottör med ett inbyggt kretskort som mäter dels temperaturen men även vinkeln som flottören lutar i. Vinkeln kan sedan räknas om till SG-värdet. Jag hoppas att de släpper en uppdatering snart som även korrigerar SG beroende på temperatur.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

Jag har en Rapt Pill. Det är en liten flottör med ett inbyggt kretskort som mäter dels temperaturen men även vinkeln som flottören lutar i. Vinkeln kan sedan räknas om till SG-värdet. Jag hoppas att de släpper en uppdatering snart som även korrigerar SG beroende på temperatur.

Funkar den i rostfria jäskärl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

Funkar den i rostfria jäskärl?

Jag tänker mig att ett rostfritt kärl är som en perfekt faradays bur? Då får man nog lägga till en extra antenn eller liknande

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

Jag har en Rapt Pill. Det är en liten flottör med ett inbyggt kretskort som mäter dels temperaturen men även vinkeln som flottören lutar i. Vinkeln kan sedan räknas om till SG-värdet. Jag hoppas att de släpper en uppdatering snart som även korrigerar SG beroende på temperatur.

Fin! Menade SG såklart, inte OG

Permalänk
Medlem

Jag provade att brygga för första gången ikväll, väldigt kul!

Dock missade jag att mitt desinfektionsmedel behövde eftersköljas, så det har jag inte gjort medvetet på allt. Jag sköljde mycket men jag vet att jag inte sköljde jäskärlet efter desinfektion så det kan ha funnits rester kvar.

Det jag använde var coobra vwp om det hjälper

Så min fråga till alla bryggare, är min öl förstörd? 😭

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-J:

Jag provade att brygga för första gången ikväll, väldigt kul!

Dock missade jag att mitt desinfektionsmedel behövde eftersköljas, så det har jag inte gjort medvetet på allt. Jag sköljde mycket men jag vet att jag inte sköljde jäskärlet efter desinfektion så det kan ha funnits rester kvar.

Det jag använde var coobra vwp om det hjälper

Så min fråga till alla bryggare, är min öl förstörd? 😭

Coobra innehåller klor vill jag minnas. Risken finns att din öl kommer ha en bismak av klor. Men då det blir så utspätt är det inte alls säkert.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

Coobra innehåller klor vill jag minnas. Risken finns att din öl kommer ha en bismak av klor. Men då det blir så utspätt är det inte alls säkert.

Ah okej, kommer definitivt inte göra om det här misstaget igen 😊 men bara att vänta och se då, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-J:

Ah okej, kommer definitivt inte göra om det här misstaget igen 😊 men bara att vänta och se då, tack!

Nästa gång köper du Star San. Ingen smak och behöver inte eftersköljas!

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Sista semesterveckan brygger jag en Helles. Siktar på 5,2 %. IBU 18.
Ovanligt klar vört under mäsk. Kan bero på att jag kör Viking Pilsner zero.

Tyvärr lite för hög verkningsgrad efter mäsk. 1.045 och siktade på 1.043.

Även under kylning så ser man effekten av den nya pilsnermalten.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Det gick åt helvete. Fattar inte varför jag fick så otroligt hög verkningsgrad. Vad göra? Fick även ut mer volym än planerat.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

Coobra innehåller klor vill jag minnas. Risken finns att din öl kommer ha en bismak av klor. Men då det blir så utspätt är det inte alls säkert.

Eventuell fri klor kommer att försvinna fort då det är så mycket organiska reducerande ämnen i brygden som oxideras av kloren (och blir koksalt med i vätskan existerande Na⁺-joner) att det kommer inte vara ett problem - det är värre om det fins parfymer i använda desinfektionsmedlet.

En klassiker att bli av med klordoft i tex. dricksvatten är en mycket lite knivsudd askobinsyra (typ enstaka kristaller) och då reducerar man kloret genom att askobinsyran oxideras.

Kör man desinficering med klorin eller liknande andra varumärkens oparafymerade rena natriumhypoklorid-lösningar utan tensider, eller använder kloramin[1] så är det väldigt lite som kan sätta smak senare.

[1] förr väldigt vanligt använd för desinfektering i rörmjölkanläggningar och minns de som röda plastburkar med vit lock - vet inte hur det är idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

Eventuell fri klor kommer att försvinna fort då det är så mycket organiska reducerande ämnen i brygden som oxideras av kloren (och blir koksalt med i vätskan existerande Na⁺-joner) att det kommer inte vara ett problem - det är värre om det fins parfymer i använda desinfektionsmedlet.

En klassiker att bli av med klordoft i tex. dricksvatten är en mycket lite knivsudd askobinsyra (typ enstaka kristaller) och då reducerar man kloret genom att askobinsyran oxideras.

Kör man desinficering med klorin eller liknande andra varumärkens oparafymerade rena natriumhypoklorid-lösningar utan tensider, eller använder kloramin[1] så är det väldigt lite som kan sätta smak senare.

[1] förr väldigt vanligt använd för desinfektering i rörmjölkanläggningar och minns de som röda plastburkar med vit lock - vet inte hur det är idag.

Klor är dock ett problem i USA där de har en benägenhet att klorera sitt vatten och ibland inte så lite heller. Just nu testar jag köra min CIP För första gången. Väldigt smidig och effektiv.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

Nästa gång köper du Star San. Ingen smak och behöver inte eftersköljas!

Enligt MSDS Fosforsyra med tensider (dodecylbenzenesulfonic acids) - nja...

Det ger en sur lösning som käkar kalk bra men tvålar inte på proteiner och fetter på samma sätt som alkalisk lösning som med typ klorin och andra varumärkens klorrengöringar bara baserade på natriumhypoklorit (har NaOH i sig i och med tillverkningen från koksalt och därför också blir halt (av förtvålad protein) när man gnugga fingrarna i varandra i lösningen) och därför måste komplimenteras med tensider...

---

Klor går att käka upp med tillsatt askorbinsyra om det är ett problem (och det är sällan så i sverige, och då bara under kort tid när det är problem med bakterieinläck/tillväxt i vattenledningsnäten, ofta vid och efter större arbeten och det ruskas om i rörledningsnätet och/eller öppnande av nya delar av rörledningsnätet), men det skall nog göras före innan man tillsätter vattnet i brygden, andra ämnen som också skrubbar klor är att tillsätta en smula järn(II)sulfat som reducerar kloret när järnet oxideras till 3-värd form, men för mycket järn ger också sina problem inklusive järnsmak och brunfärgning (av mycket finfördelad rost) .

Vattenreningsverken brukar tillsätta en smula klor i vattnet innan det går ut i distribution då annan behandling med tex. väteperoxid fungerar inte då med närvarande järnytor och järnjoner och mangan-joner som löses ut i rörledningsnäten så sönderfaller det fort och skyddar inte vattnet mot återinfektering under transporten - ofta är det hybridanläggningar där man använder väteperoxid och UV-ljus under behandlingen i vattenverket och sedan en smula klor på den utgående vattnet - normalt är nivåerna 0.1-0.3 ppm klor då det är under lukttröskeln för det allra flesta människorna (ligger runt 0.5 ppm)

Man kan kolla sitt vatten angående klor med mätstickor avsedda för pool och brukar kosta 50-100:- för 50 testtrip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

Enligt MSDS Fosforsyra med tensider (dodecylbenzenesulfonic acids) - nja...

Det ger en sur lösning som käkar kalk bra men tvålar inte på proteiner och fetter på samma sätt som alkalisk lösning som med typ klorin och andra varumärkens klorrengöringar bara baserade på natriumhypoklorit (har NaOH i sig i och med tillverkningen från koksalt och därför också blir halt (av förtvålad protein) när man gnugga fingrarna i varandra i lösningen) och därför måste komplimenteras med tensider...

Det fina med star San är att du använder 15 ml till 10 L vatten. Det är ju fosforsyra. Jag justerar även pH i mäsken med fosforsyra. Tycker det ger mer neutral smak än mjölksyra även om man inte ska kunna känna mjölksyran vid de koncentrationerna. En till sak är att star San inte är ett rengöringsmedel i den bemärkelsen att det tar bort proteiner mm. Däremot är det ett decinfektionsmedel för att döda mikrober på 30 sekunder. För proteiner kör vi saker som coobra, PBW och annat. Dessa behöver dock alltid eftersköljas. Star San ger dock aldrig smak till ölen om du använder rätt koncentration. Jag lovar.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

Enligt MSDS Fosforsyra med tensider (dodecylbenzenesulfonic acids) - nja...

Det ger en sur lösning som käkar kalk bra men tvålar inte på proteiner och fetter på samma sätt som alkalisk lösning som med typ klorin och andra varumärkens klorrengöringar bara baserade på natriumhypoklorit (har NaOH i sig i och med tillverkningen från koksalt och därför också blir halt (av förtvålad protein) när man gnugga fingrarna i varandra i lösningen) och därför måste komplimenteras med tensider...

---

Klor går att käka upp med tillsatt askobinsyra om det är ett problem (och det är sällan så i sverige, och då bara under kort tid när det är problem med bakterieinläck/tillväxt i vattenledningsnäten, ofta vid och efter större arbeten och det ruskas om i rörledningsnätet), men det skall nog göras före innan man tillsätter vattnet i brygden, andra ämnen som också skrubbar klor är att tillsätta en smula järn(II)sulfat som reducerar kloret när järnet oxideras till 3-värd form, men för mycket järn ger också sina problem inklusive järnsmak och brunfärgning (av rost) .

Vattenreningverken brukar tillsätta en smula klor i vattnet innan det går ut i distribution då annan behandling med tex. väteperoxid fungerar inte då med närvarande järnytor och järnjoner och mangan-joner som löses ut i rörledningsnäten så sönderfaller det fort och skyddar inte vattnet för återinfektering under transporten - ofta är det hybridanläggningar där man använder väteperoxid under behandlingen i vattenverket och sedan en smula klor på den utgående vattnet - normalt är nivåerna 0.2-0.3 ppm klor då det är under lukttröskeln för det allra flesta människorna (ligger runt 0.5 ppm)

Bryggare använder förslagsvis kaliumdisulfit för att neutralisera kloraminer. På västkusten har vi ultrafiltrerat vatten och därmed är det inte klorerat alls. Det verkar dessutom som att avsaknaden av klor fått en rovbakterie att härja i våra vattenledningar. Den äter andra bakterier, dvs andra bakterier som kan göra oss sjuka.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Ahh - disulfider glömde jag bort, dom är också reducerande (sulfit -> sulfat) i vattenlösningar om jag mins rätt.

Jo, det är en balansgång mellan vad man skall behandla med kortlivade (H2O2) och mer långlivade föreningar (⁻ClO eller kloramin) eller inte alls i vattendistributionen och det bero också på hur gamla ledningsnäten är och hur långa och hur mycket som har sedimenterat i dem över åren och ger grogrund för bakterier - I Sverige så är en del vattenledningsnät väldigt gamla och heller ingen man byter ut utan piskan på ryggen...

Bakterier äter andra bakterier och det handlar mer om det blir livskraftig kollektiv av 'rätt sorts' bakterier på biofilmen inne i ledningsnätet, men det betyder att de också behöver någon form av energitillskott i form av organiska föreningar (eller oxiderar svavel och järn) att livnära sig på. - vet inte om vattenverken tillsätter både sporer av önskade bakterier och näringsämnen för att detta skall etablera sig eller om det spontant uppstår ändå av de (närings)ämnen som ändå finns i dricksvattnet efter reningsverket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

Bakterier äter andra bakterier och det handlar mer om det blir livskraftig kollektiv av 'rätt sorts' bakterier på biofilmen inne i ledningsnätet, men det betyder att de också behöver någon form av energitillskott i form av organiska föreningar (eller oxiderar svavel och järn) att livnära sig på. - vet inte om vattenverken tillsätter både sporer av önskade bakterier och näringsämnen för att detta skall etablera sig eller om det spontant uppstår ändå av de (närings)ämnen som ändå finns i dricksvattnet efter reningsverket.

Här har det uppstått automagiskt i ledningsnätet. Och så länge de inte klorerar lär de fortsätta gotta sig i ledningarna. Oavsett är jag mycket tacksam över att mitt bryggvatten är dels väldigt mjukt men även helt utan klor. Då kan man bygga upp vilket bryggvatten man vill.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

<Uppladdad bildlänk>
Det gick åt helvete. Fattar inte varför jag fick så otroligt hög verkningsgrad. Vad göra? Fick även ut mer volym än planerat.

Det blev nog en festbier 😅

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

Det blev nog en festbier 😅

rdwhahb ^^

Själv fick jag inspiration av något slag och slängde i ett kilo hjortron som jag gjort i ordning i fermzillan i helgen som var tillsammans med 20 liter IPA, får se om det leder till någonting drickbart men det känns i alla fall som att det kan bli bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sholdar:

rdwhahb ^^

Själv fick jag inspiration av något slag och slängde i ett kilo hjortron som jag gjort i ordning i fermzillan i helgen som var tillsammans med 20 liter IPA, får se om det leder till någonting drickbart men det känns i alla fall som att det kan bli bra

Otroligt spännande! Kan ju bli hur bra som helst. Och förvisso även katastrof 😅. Om inte annat får du en DIPA. Lär ju motsvara 100 g socker. Minst

Edit verkar innehålla 77g socker per kg. Inte så mycket mao. Och massor med C-vitamin. Det lär skydda din ipa från oxidation.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

Otroligt spännande! Kan ju bli hur bra som helst. Och förvisso även katastrof 😅.

Jag är fullt redo på att det blir katastrof, får alltid några kilo nerskickat varje år från föräldrarna så tänkte att det kan ju vara kul att prova!

Skrivet av ingenjören:

Om inte annat får du en DIPA. Lär ju motsvara 100 g socker. Minst

Lät det jäsa klart först och flyttade det från jästkakan till rent jäskärl, så hoppas på att det inte jäser så mycket mer, återkommer om ett tag när det är klart att smaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sholdar:

Jag är fullt redo på att det blir katastrof, får alltid några kilo nerskickat varje år från föräldrarna så tänkte att det kan ju vara kul att prova!

Lät det jäsa klart först och flyttade det från jästkakan till rent jäskärl, så hoppas på att det inte jäser så mycket mer, återkommer om ett tag när det är klart att smaka

Det bör vara tillräckligt mycket jäst i suspension ändå. Om du nu inte filtrerade ölen på väg till ett nytt jäskärl. Men jag tror ändå på din ipa. Tror den kan bli fin.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C